Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2022 18:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Mac Reel schreef:
Efkes het verslag doorgelezen.
Het valt mij wel op dat , ondanks dat deze kit al lang werd aangekondigd door Revell en iedereen heel nieuwsgierig was, het toch weer eens een typisch Revell-kit is met zijn tekortkomingen : sinkmarks en holes op de slechtste plekken, tekort aan rivets, pasproblemen en bijhorend schuurwerk... Revell is duidelijk nog niet te vergelijken met een Meng of Tamiya. :?
Dat laatste is bij Revell ook niet de bedoeling. Ze maken een kit die betaalbaar blijft, en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Als Tamiya deze zou doen wordt ie al gauw 2x zo duur en koopt niemand hem meer. Bewuste marketing strategie, net als bij Airfix.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2022 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
@ René en Nemmy
Tja..zo kan je ook bezien.
Revell is inderdaad betaalbaarder, maar ik verkies toch een duurdere merk om zo zeker te zijn qua pasvorm en details. Maar dat is ook nog geen zekerheid.


groetjes
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 23:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@macReel, nou hij wordt nogal groot , dus past waarschijnlijk niet in vitrine.
@ Nemmy, Ja heb zon dekseltje samen met een revisiesealseTje voor mijn H+S airbrusch besteld want zat er destijds niet bij.

Ook lekker gevorderd met de bouw deze week
Eerst de decals aan de bovenzijde erop. Het was nog een flinke klus, vooral de rode strepen en die op de geribbelde delen moesten komen. Gelukkig was de kwaliteit redelijk goed en met veel softener toch wel netjes erop te krijgen. Wel met blanke lak alle silvering bij de decals die hier en daar nog was weggewerkt en ook hier wash erover'

photo 551233

Daarna met olie nog wat verweringssterepen en paar lekspoortjes aangebracht. Ik heb het niet te wild gedaan. Ook al lekten ze door de werking van de panelen, op referentiefotos zagen ze er toch tamelijk schoon uit en werden ze waarschijnlijk goed verzorgd destijds :wink:

photo 551234

Toen werd het tijd om het landingsgestel op te graven onder de tape vandaan en alles vast te zetten. Hoofdwielen wat slijtage sporen op de loopvlakken, landingslichten bij neiswiel, paar antennes en punt vooorop.

photo 551235

Bij het hoofdlandingsgestel moet je eerst het middelste wiel met het asje wat je door de twee gaten van de poten moet steken vastzetten en daarna de buitenste en binnenste wielen monteren. Ook al had ik dit wat uitgeboord, knapte bij de eerste voorzichtige montage poging. Restant ertussen en buitenste stukjes te klein . Dus uitboren en met stretched sprue 2e poging. Gelukkig na poging met royaal lijm lekker vast. nu rustig laten drogen....

photo 551236

Ook de wielkastdeuren er op en motor in primer zetten.

photo 551237

photo 551238

photo 551239

Ik ga die motoren nog wel ietsje uitwerken en detailleren, maar niet echt met draad en zo. Is leuke toevoeging, maar had liever dat ze wat meer budget in andere delen van de kit gestopt hadden zoals PE fretje of betere detaillering van wielkasten.

Morgen eens omdraaien en passen op de stand, motoren erbij en ik maak er een leuk onderplaatje met Skunkwork logo bij voor de presentatie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2022 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf JJ

Het hoort echt zo, die 3 wielen achter. Maar eerlijk..... Het ziet er niet uit. Het oogt veel te iel. Zo'n bakbeest op maar 2 x 3 bandjes en 1 pootje.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@tsjopperbob. Ja dat waren iele pootjes voor zo'n gigantisch vliegtuig. Maar zoals hieronder te zien lekker doorgewerkt en bijna klaar. Dan weer tijd voor andere projecten, eerst een propellor en dan echt weer tijd voor wat heli's :D

Ja, hij is op het afwerken van de motoren na klaar! Hieronder alvast wat eindfoto's. Helaas binnen moeten nemen ivm natte grijze weer buiten.
Ben er eigenlijk wel heel tevreden over. De kleur zwart en dat wat te breken bezorgden we wel wat zorgen. Maar gelukkig na het aanbrengen van de decals en het weer een mat laagje erover kwam het effect gelukkig terug. Er staat nu geen egaal speelgoedachtig vliegtuig , maar serieuze brute jet voor mij.
Wat nu over deze bouw en kit zelf te vertellen nu hij af is? Ja, als je hem voor de volle prijs die al aardig in de richting van moderne veel beter passende kits van Tamiya, ICM, en Hobby Boss moet kopen, dan is hij eigenlijk wel wat simpel qua ontwerp en slordig hier en daar bij de afwerking van motoren en wat andere details. Toch als je hem zo ziet en net als ik van (naast helikopters) wat aparte vliegtuigen houdt echt zeker een vliegtuig om te bouwen. Alle onderdelen voor montage goed passen en hier en daar wat flash enzo wegvijlen werkt goed en dan bouwt hij lekker weg. Heb de rivets zelf toegevoegd en dat is echt veel mooier dan de standaard panellines enkel. Goed nadenken hoe je het zwart wat breekt is ook belangrijk. De cockpit is niet zo speciaal, daarom heb ik er maar piloten ingezet die je net kan zien. Wil je de kappen open monteren, dan misschien wachten op wat aftermarket spullen die vast uit zullen komen. Wat verder opviel is dat er veel slordigheden in de bouwbeschrijving zitten. Onderdeelnummers verwisseld of vergeten en ook de bouwvolgorde zoals al vroeg het landingsgestel monteren vraagt natuurlijk om ongelukken. Het decalsheet is dan weer wel een sterk punt, je kunt mooie uitvoeringen bouwen en de kwaliteit is prima. Zoals al eerder gemeld zijn die motoren beetje net wat je smaak is, ik had liever gehad dat ze die energie in de wat mooiere afwerking van de uitlaten of een pe-fretje voor cockpit gestopt hadden. De standaard is goed doordacht want hem steeds op het iele landingsgestel laten staan is geen goed idee. Ik heb er zelf nog een mooie display met Skunkworks (ontwikkel en testafdeling) logo erop aan toegevoegd. Dus als je wat ruimte overhebt en wat iets speciaals wilt bouwen, snel kopen en aan de slag!

photo 551608

photo 551607

photo 551610

photo 551609

photo 551615

photo 551616

photo 551617

photo 551618

photo 551621

photo 551623

photo 551624

De bijna af, de leidingen en slangen moeten nog wat bijgewerkt worden.

photo 551622


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind hem echt mooi geworden. Goede nuances in het zwart en een leuke ondergrond. Knap gedaan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Dat heb je mooi gedaan die zwarte nuances en verschillende zwarte gedeeltes, mooie bak geworden
en een beste ''Joekel'' als ik de foto's zo zie.... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Zeer fraaie set-up, resultaat mag er zeker zijn. Prijs is fors inderdaad, maar als dit een Tamiya was geweest lag de prijs ook minstens 2x hoger.
Motoren hadden inderdaad ook wel wat meer aandacht mogen hebben van Revell, als ze zo opvallend gepresenteerd moeten worden.

Toch een prachtig eindresultaat hoor !

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Wat een brute bak is dit geworden zeg :shock: :brouw:
Heel mooi gedaan de zwarte nuance tonen en de verwering.Top.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Pracht van een model geworden JJ. Dat zwarte is mooi gebroken. Wat een bakbeest.

Ben benieuwd naar je heli(s). Ik hoop binnenkort ook weer een nieuwe (oudje) te starten.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robbin en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement