Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 sep, 2021 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Goedemorgen,

De wing seals zijn inmiddels ook gespoten. Zoals al eerder vermeld had ik problemen met de rubber exemplaren van Trumpeter. Wat schuim en een tissue heeft dat opgelost. Helaas niet helemaal naar mijn zin, maar het is niet anders.

photo 544206

photo 544205

De achterkant van de enginebays en heatshield had ik afgeplakt en met een druppeltje ca lijm tijdelijk gefixeerd. De masking tape is nu weer verwijderd en begint het al meer op een F14 te lijken.

photo 544207

photo 544208

Ik moet nu eerst met de decals aan de slag voordat de laatste weathering plaats kan vinden. Ben alleen een beetje huiverig voor die decals, ze zijn vrij dik, maar niet heel stevig en op de Phoenis missile had ik er redelijk wat werk aan.

Tot de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 sep, 2021 10:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Mooi hoor.
Dat rode aan de achterkant heb ik nog nooit eerder bij een Tomcat gezien (maar ik ben ook geen expert) maar ik vind het er wel gaaf uitzien.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 sep, 2021 12:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Dat rode is de binnenzijde van de airbrake, het gedeelte wat omhoogklapt moet er nog op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2021 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Geweldige bouw dit! Mooie paintjob, de mooiste Tomcats zijn toch de smerige verweerde Tomcats naar mijn mening :D Even doorpakken en succes met die stugge decals. Na jaren bouwen zou het toch zonde zijn als de decals de boel een beetje verpesten (door silvering, zoals op de Phoenix?).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 sep, 2021 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Dat is precies waar ik een beetje bang voor ben. Gelukkig heb ik heel veel decals die ik niet zal gebruiken en ga eerst eens wat testruns doen met verschillende decal set/sols en verschillende vernissen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2021 6:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Fraai spuitwerk, succes met de decals.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2021 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Goedemiddag,

Het was weer eens een keertje ouderwets achteruit werken. In afwachting van de decal testen ben ik begonnen met het inkleuren van de formatielichten. De decals van Trumpeter zijn te klein, en ik wil geen uniforme kleur, dus ouderwets met het penseel aan de gang. Het afplakken:

photo 544895

het inkleuren:

photo 544892

het achteruitwerken :? (macro foto):

photo 544894

De primer van Vallejo is direct de vuilbak ingegaan, alleen al door te kijken valt de verf van het PE. Bijna alle formatielichten hadden hier last van, maar na enig restaureren ben ik wel tevreden. We hebben het er maar mee te doen:

photo 544893

Tot de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2021 11:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Goedemorgen,

Een kleine foto update. De onderzijde zit nu ook in de lak:

photo 546443

Langzaam aan wordt het masking geweld verwijderd en komen de details naar voren die ik al bijna weer vergeten was:

photo 546446

De aandacht ligt momenteel bij de neus, zo zijn er wat details gekleurd, is de pitot tube vervangen door een metalen exemplaar en liggen de eerste decals in de set en sol. Overigend ben ik blij dat ik de low vis decals heb en niet de uitbunding lappen decal van de andere versies.. De decals zijn oud en scheuren bij het minste aanraken. Dat wordt nog wel een paar keer vloeken.

photo 546442

photo 546445

De decal heeft wat rimpels, maar met set en sol hoop ik nog ver te kunnen komen.

To de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2021 16:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Mooi werk tot zover.

Mocht het niet lukken met de decals. Als de Tamiya extra thin erop aanbrengt (niet kwasten!) maar alleen aantippen! Dat spul lost de draagfilm helemaal op. Je houdt alleen de inkt over.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2021 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Hoi Looney, bedankt voor de tip. Die ga ik onthouden, het is lang geleden dat ik zulke vervelende decals had.

Grts


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jantje1964 en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement