Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2021 6:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi spuitwerk Klaas, helemaal freehand? Persoonlijk vind ik die pastelkleuren niet zo mooi maar het lijkt wel erg op het origineel nu. Goed bezig

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2021 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Thanks Ferry. Ja, grotendeels freehand. Laatste beetjes bijgewerkt met behulp van wat posterbuddy's. De camo zit er nu mooi op. :)

Dus, verder met de motoren. En dit is het moeilijkste stuk van de hele bouw want, ik weet niet wat die Russen met de motorbeplating doen maar wat een kleurenpalet. Verschillende referentiefoto's lijken elkaar ook wat tegen te spreken en ik denk dat dat komt door verkleuring door de hitte van de motoren. Allerlei verkleuringen variërend van blauw via groen tot geel met koperkleurige streaks en dan zitten er ook nog stikkers op allerlei plekken.
Ik ben begonnen met de lichtste kleur en die ben ik eerst gaan afplakken met maskeervloeistof op de stabilo vlakken maar over dat resultaat ben ik niet tevreden dus probeer ik het nog een keer met dunne stripjes tape. Verder denk ik dat ik ga proberen te werken met maskers, een vette wash en tenslotte met olieverf wat effecten aan te brengen. Spannend.

Visuele ondersteuning:
panelen op de romp. Nog lang niet klaar.
photo 538795
photo 538796
photo 538798
photo 538800
photo 538803
exhausts met tig kleine stukjes tape waar in werkelijkheid lichtere kleur stikkers zitten.
photo 538802
En de stabilo.
photo 538797
photo 538799
photo 538801

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun, 2021 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Nog even een update. De motoren en stabilo verder bewerkt. Vooral meer details en variatie aangebracht met verschillende kleuren metaalverf en filters (rood, geel en blauw). Verder wat blauwe lijntjes aangebracht die een (waarschijnlijke) beschermlaag over klinknagels moeten imiteren. Die strepen lijken met de hand aangebracht te worden door de techneuten en dat maakt het ook wel wat vrijer om ook met de kwast aan te brengen.
Hier en daar zal ik wat basiskleuren moeten herstellen vanwege het wat overdadig aanbrengen van de filters maar dat gaat wel lukken. Nu nog de radiovlakken tapen en een grijze kleur geven en de canopy zwart, en dan kan ik alles in de blanke lak gaan zetten.

Motorcompartiment onttaped.
photo 538859
photo 538860
Hier mag weer wat licht blauw overheen :lol:
photo 538862
Blank metalen beschermplaat naast het kanon
photo 538861
Stabilo. Een stuk beter de de vorige versie.
photo 538863
En ten slotte de motoren zelf. hier komt nog een vette wash overheen om het nog wat meer leven te geven.
photo 538865

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2021 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Nog maar weer eens een update. Ik dacht de afgelopen twee weken, gedurende mijn vakantie, deze kit wel af te krijgen maar het verf stadium vergt meer tijd en ik ben natuurlijk met meer bezig dan alleen modelbouwen :lol:
Maar de kleuren zitten er zo goed als helemaal op. Hier en daar zijn wat kleine antennes en sensoren afgebroken maar die kan ik wel weer bijmaken. (een ervan was al een eigen correctie). Daarna natuurlijk een laag parketlak en het volgende stadium kon beginnen, het decallen.
En wat een decals. Deze decals vallen toch wel onder de beste die ik ooit in een kit aangetroffen heb. Prachtige kleuren, supergemakkelijk aan te brengen, geen gekrul aan de randen, foutjes zijn gemakkelijk op te lossen, reageren goed op de softener, ze passen ook precies op de plekken waar ze horen en, misschien wel het belangrijkst, ze zijn heel precieze weergaven van de werkelijkheid. Wat dat betreft, complimenten aan GWH. Ik heb hier echt niks te klagen over. Ook wel eens leuk :lol:
Ik ben ook maar begonnen aan de bewapening en de pylons. De Russische versie van de sidewinder, de R-73 en de equivalent van de AMRAAM, de R-77 zijn mooi vormgegeven al moet ik hier en daar wel vervelende gietnaden wegwerken en wat plamuren aan de staart van de R-77. maar niks onoverkomelijks. Daarnaast hang ik er nog wat geleide bommen onder. Ook hier mogen straks een hoop decals op en gezien de kwaliteit daarvan kijk ik daar wel naar uit. :)
We zijn er bijna. Oh, ik moet die piloot natuurlijk niet vergeten. :D

Gaat de goede kant op :)
photo 538977
photo 538979
photo 538978
Ordnance
photo 538980
photo 538981

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2021 9:31 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wat een lekkere build Klaas. Genieten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Die uitlaten zien er hartstikke mooi uit.
Complimenten.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren. :brouw:

We naderen het einde maar toch is er nog veel te doen. Ik heb besloten om geen mat laag aan te brengen omdat de kist na de wash eigenlijk wel een mooie semigloss heeft gekregen die dicht bij het origineel zit. De meeste onderdelen zitten erop en de maskers zijn verwijderd. Nu is het nog een kwestie van de bewapening aanbrengen, de afgebroken statische dischargers opnieuw aanbrengen en hier en daar een ander antennetje repareren. En... Het blijkt een staartzitter te zijn geworden. Je merkt dat nu nog niet echt nu ik de neus (zonder lijm) gemonteerd heb. Maar de bewapening zit er nog niet onder en die zit grotendeels aan de achterkant ten opzichte van het kantelpunt. Ik ga proberen wat lood aan te brengen achter de radar. Dat moet lukken omdat er nog een bevestigingskegel komt waar de radar aan vast komt te zitten. Ik kan dus rustig een gat boren in het bulkhead daar net achter. Komt goed dus.
Over die prachtige decals nog een dingetje. Voor de pylons van de AA raketten was geen informatie beschikbaar in de bouwbeschrijving. De decals zijn er wel maar waar ze moeten komen te zitten mag je zelf uitzoeken. Ik heb stellig de indruk dat er een bladzijde van de instructies ontbreekt. Dat zou ook verklaren waarom niet alle kleuren worden genoemd op de lijst.
Verder een begin gemaakt met de piloot. Mooi gevormd al zat er wel een gietnaad rondom. Edoch, die is nu weg en na een laagje primer zit de eerste basis kleur erop.

Plaatjens en nog met wat details van de motoren voor Saab 900 ;)

photo 539293
photo 539294
photo 539298
photo 539299
Bewapening en de pylons waarvoor ik de referenties moest raadplegen om die decals aan te kunnen brengen.
photo 539297
photo 539296
photo 539295
En de dappere vlieger
photo 539291
photo 539290
photo 539292

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2021 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Sneak preview.

Bijna klaar. Piloot krijgt nog een wash en een laagje vernis. En hopelijk morgen de eindfoto's. :)

photo 539498
photo 539499

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2021 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een mooie Flanker heb je daar neer gezet.
Ik ben hartstikke jaloers op je spuitwerk en dan vooral bij de motoren. Wat gaaf ziet er uit.

Laat die eindfoto's maar komen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2021 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je Arjan :brouw: Bij deze

En hij is af. Wat een kit zeg. Fantastische onderdelen en geweldig goed gedetailleerd. Super goede decals die minstens zo goed zijn als die van Cartograf en dat wil wat zeggen. Helaas was de bouwbeschrijving niet helemaal compleet. Ruud (Shujaa) wist een iets completere beschrijving te vinden en het lijkt erop dat onze Chinese producenten simpelweg vergeten zijn om deze delen in de bouwbeschrijving mee te nemen. Maar, daarover heb ik nu wel genoeg gezeurd en ik ben uitermate tevreden over deze bouwdoos. Echt een aanrader voor de liefhebber van moderne jachtvliegtuigen.
Het leuke is dat je tijdens de bouw een hoop informatie weet te verzamelen en ik ben best onder de indruk geraakt van dit vliegtuig. En dat ding is groot. Letterlijk langer dat de B-17 waar het model nu natuurlijk fier naast staat te pronken in de stelling. :D

De piloot was ook een leuk klein nevenproject. Mooie details en het schilderen ging gemakkelijker dan ik had verwacht. Ik hoop dat jullie hem ook geslaagd vinden. (ander moet ie op herexamen :lol: )

En dan nu natuurlijk de eindfoto's Enjoy
photo 539513
photo 539515
photo 539514
photo 539516
photo 539517
photo 539518
photo 539519
photo 539520
photo 539521
photo 539522
photo 539523
photo 539524
photo 539525
photo 539535
photo 539526
photo 539527
photo 539528
photo 539529
photo 539530
photo 539531
photo 539532
photo 539533
photo 539534

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement