Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
Ziet er strak uit in de camouflage. :brouw:
Zijn bij deze kit de paneellijnen opgelegd of ingelegd?

Jeroen

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Gaaf dit, het schema ziet er goed uit hoor! Deze staat ook op mijn wensenlijstje, maar ach daar staat wel meer op :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
modelbouwboy schreef:
opgelegd of ingelegd?
Hmmm, ik zeg maar effe niks. :mrgreen: De paneellijnen zijn ingegraveerd bij deze kit. Verdiept dus. :wink: Nu is dit feitelijk niet zo van belang, want als je eens kunt gaan kijken bij bijvoorbeeld de Troopship naast de glasbak op Soesterberg, dan zal je opmerken dat de huid van deze Fokker vrij vlak en strak is. Ik heb ooit eens gelezen/gehoord/begrepen dat Fokker bij de assemblage gebruikt maakte van nieuwe verbindingstechnieken: er werd hier en daar wat gelijmd! Nu weet ik niet of de beplating volledig gelijmd, maar het zou mij niets verbazen. Iemand op dit forum weet hiervast meer over.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Ondanks de lange levertijd van dit model, ziet het resultaat er prima uit, Peter.
Ooit heb ik deze ESCI in de witte KLu demoversie gebouwd en daar heb ook lang over gedaan.
photo 46496


Ik kwam ook niet uit met de raampjes en heb ook onderdelen uit de stokoude Airfixkit geleend om wat dingetjes te verbeteren. Beide kits zijn het gewoon net niet. Ik denk dat er nog heel wat ongebouwde Airfix en ESCI-Friendships liggen in Nederland...

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2021 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je verfwerk ziet er, ondanks je opmerkingen over stof en te dik gespoten, best goed uit op de foto's. Zoals ik met mijn Firefly merkte, als je eenmaal zover bent gevorderd is hij vrij snel klaar.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2021 0:59 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Gaaf model, de camouflage zit er mooi op!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2021 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
..... dat Fokker bij de assemblage gebruikt maakte van nieuwe verbindingstechnieken: er werd hier en daar wat gelijmd!

De constructie was vrijwel helemaal gelijmd, zij het dat op kritische plaatsen toch nog klinknagels gebruikt werden, wat helemaal niet nodig was. Het was voor het eerst dat deze techniek op grote schaal gebruikt werd, en het wantrouwen van de buitenwereld was redelijk groot, terwijl lijmverbindingen juist een grotere weerstand tegen vermoeiing hebben.
En de paneelnaden: vrijwel niet te zien, wel dekoppen van de verzonken nagels als die iets scheef geklonken waren.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2021 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Veertien mei schreef ik het al: zal het ooit hard worden? Nou had ik er geen fiducie meer in en heb de boel uit de blubber getrokken. Volgens mij zijn er in de loop der tijd wat etiketten losgeraakt van de potjes en heb ik ze achteloos weer ergens opgeplakt. Nou, kennelijk verkeerd dus....

photo 539008

photo 539009

Ik had nog wat meer malletjes gemaakt om onderdelen te kopiëren en die staat hier nu niet op de foto, maar liggen al in de prullenbak.

Major set back dus. Ik denk dat dat neuswiel van de Airfix Troopship nog wel te redden is, maar de wielen en het instrumentenpaneel van de ESCi kit zijn reddeloos verloren. Ja, een woord beginnend met een G........


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2021 18:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Peter,

Van mijn ESCI-Troopship is een hoofdwiel afgebroken, zag ik van de week. Kopietje gieten?
Volgens mij heb ik ook nog wel bij m'n bouwkompaan een neuswieltje van een ouwe Airfixkit liggen maar daar kan ik pas over een week of drie bij wegens hij is met vakantie. Zeg het maar.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2021 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Net even de F27's hier bekeken. Ik heb geen Airfix neuswiel meer beschikbaar, die zit ingebouwd, maar heb nog wel een ongebouwde Esci liggen. Ik kan in ieder geval een Esci neuswiel, de hoofdwielen en het instrumentpaneel voor je gieten. Je moet alleen geen haast hebben, kan er pas volgende week aan beginnen. En natuurlijk even met Paul afstemmen wie wat doet :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik1404 en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement