En hij is binnen. Compleet met nieuwe stille compressor want wat maakte dat ander ding een herrie. Moest zelf de olie bijvullen. Maar ik snap wel waarom. Tijdens het transport komt er anders overal olie te zitten en om de een of andere duistere reden was de onderkant van de doos waar het geheel in zat niet getaped... Deze was dus aan de onderkant open en moest op de kop vervoert worden. Blijft mensenwerk zal ik maar denken. Alles zat gewoon in de doos dus het is niet zo dat iemand geprobeerd heeft er wat uit te halen.
Edoch, alles in elkaar geschroefd, handleidingen gelezen, olie bijgevuld, slangetje aan de airbrush, stroom erop, schakelaar om, verf in de spuit en gaan met die banaan.
En zo hoort airbrushen dus te zijn. Wat een verschil met mijn andere airbrushes die ik tot nu toe gehad heb. (Dit is nummer vijf). Ik moet wel wennen aan het doseren maar, dat kan nu dus echt. Ook heeft het aanpassen van de druk van de compressor direct het gewenste effect. Schoonmaken is ook gemakkelijker omdat deze spuit zo is gebouwd dat verf niet de verkeerde kant op kan kruipen en het verfcompartiment is super eenvoudig schoon te maken omdat er geen lastige hoeken aan zitten.
Kortom, tot nu toe erg tevreden over deze toch niet kleine investering.
Dus, maar meteen een aantal zaken gaan voorzien van de nodige verflagen. Eerst maar het olive drab bovenop de kist zelf. Ging supersnel met de 0,4mm naald en spuitmond. Daarna wat kleinere zaken onder handen genomen zoals de velgen van de wielen in aluminium, de propellertips in wit en daarna in geel. (Het wit van Mig blijft een crime met dat ontstaan van putje als je net iets te veel verf spuit (moet nog wennen dus
)
Tenslotte met de kwast ook nog wat metaal kleuren aangebracht aan de landingsgestel poten. Bedrading komt later. Even zien hoe ik dat het gemakkelijkst kan doen.
We're back
Plaatjes.
Do the evolution
Compressertje.
Olive drab!!
ALu velgjes
Propeller tips in geel. Straks simpel afplakken en zwart spuiten.
En wat metaal dus op de onderstel onderdelen.