Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 18:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2021 1:04 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor de compliment en tips heren, wordt erg gewaardeerd! :brouw:

Wat betreft het probleem met de oranje vlakken op de staart: Het probleem is dat de decals groter zijn dan het richtingsroer zelf. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik best veel plastic moest verwijderen om de lijmnaad etc. weg te werken. De decals passen dus niet meer en waren dus geen optie. Mijn plan is nu om het richtingsroer nog een extra dun laagje/filter te geven met een fletsere oranje kleur. Ik kan me wel vinden in de opmerkingen dat fletser beter staat bij mijn spuitwerk en ook wat realistischer aanvoelt. De zwarte randjes kan ik daarna vrij eenvoudig met een penseel schilderen.

tsjopper bob schreef:
Tsja, waarom de staart oranje spuiten en de driehoeken niet? Niet de meest lastige vorm om af te plakken. Nu zit je met kleurverschil wat je nog moet bijwerken.

Een driehoek is inderdaad relatief makkelijk om af te plakken, echter de oranje kleur dekt slecht. Ik had dan eerst eigenlijk het hele model oranje moeten spuiten, en dan de camo pas aan moeten brengen. Daarna als laatste de zwarte lijnen doen. Er zouden dan veel lagen op het model komen te zitten, iets waar ik geen voorstander voor ben. Het staartvlak heb ik overigens met de hand gedaan (er was geen tijd meer aan het einde van de middag dat ik het model heb gespoten.) Ik vond het ook wel gewoon makkelijker om alleen het richtingsroer te schilderen. Ik hoefde dan niet alle driehoeken af te plakken met het risico dikteverschillen in de zwarte lijntjes te krijgen, opstaande verfrandjes enzovoort.
tsjopper bob schreef:
Vergeet de staartschoren, scharnieren etc. niet.

Die staan uiteraard op de planning! :) Meestal plaats ik dit soort kleinere details pas na het verweren met olieverf enzovoorts in verband met het gevaar dat ze anders afbreken en mogelijk delen van de verflaag meetrekken. Dat laatste gebeurt bij mij nogal vaak aangezien ik de meeste dingen met secondelijm vastzet en dat beter het aan de verf dan de verf aan het model hecht.



Na een snelle start en vervolgupdate ligt dit projectje vooralsnog even stil i.v.m. de drukte van het afstuderen en het even wat minder zin hebben om te bouwen. :) Zodra ik weer wat vorderingen heb gemaakt laat ik het jullie weer weten vanzelfsprekend!




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 apr, 2021 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mag ik nog een oplossing aandragen voor het richtingsroer? Omdat het waarschijnlijk lastig is dezelfde kleur als de driehoeken te krijgen, zou ik toch het richtingsroer zwart maken en vervolgens de decals op maat knippen. De vorm zit er al in , dus het is een kwestie van nauwkeurig uitmeten.

Just my $ 0,02 :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Wat wordt ie mooi, DJ! Ik vind je sluitwerk echt heel knap. Gaaf wat je van zo’n lekker oud Frog kitje aan het maken bent.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 19:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Huib2 schreef:
Wat wordt ie mooi, DJ! Ik vind je sluitwerk echt heel knap. Gaaf wat je van zo’n lekker oud Frog kitje aan het maken bent.

Dankje Huib! Van dit soort oudjes wat moois maken is iets waar jij ook alles van weet. :wink:
Shake schreef:
Mag ik nog een oplossing aandragen voor het richtingsroer? Omdat het waarschijnlijk lastig is dezelfde kleur als de driehoeken te krijgen, zou ik toch het richtingsroer zwart maken en vervolgens de decals op maat knippen. De vorm zit er al in , dus het is een kwestie van nauwkeurig uitmeten.

Bedankt voor het meedenken! Jouw opmerking deed me aan een nog net iets andere oplossing denken. Namelijk het op maat knippen van de decals en daarna met een penseel de zwarte rand herstellen. Jouw idee is in principe beter dan wat ik uiteindelijk heb geprobeerd, echter het probleem is dat de decals die bij de kit zitten doorschijnen. Als ik jouw methode had toegepast dan zou de uiteindelijke kleur alsnog redelijk af hebben geweken als gevolg van de zwarte onderlaag. Zoals ik al zei heb ik het volgende geprobeerd:


Afbeelding


De decal scheurde al toen ik hem uit het het water viste, bovendien is ook goed te zien dat de decal eigenlijk niet hoog genoeg is.

Na de bovenstaande tegenslag ben ik mijn uiterste best gaan doen om de kleur van de decals zo goed mogelijk te benaderen met een mix van Revell kleurtjes. Uiteindelijk is dit best goed gelukt. Ik had wat pogingen nodig maar ik ben nu wel tevreden met de kleur. Daarna heb ik met een penseel de zwarte randen met de hand aangebracht.

Naast het bovenstaande gedoe met het richtingsroer heb ik ook de motor geschilderd en in de behuizing geplakt, de propeller in een toonbare vorm geschuurd en alles voorzien van een kleurtje.

Dit is hoe het toestel er nu bij staat:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik zal mijn best doen de volgende keer wat beter belichtte foto's op te leveren.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Knap resultaat! Zeker als je in aanmerking neemt dat de basis een behoorlijk oude kit is. Het rescriben is mooi gelukt en ziet er een stuk beter uit dan de opliggende panel lines. Ook het schilderwerk is goed geslaagd. Ik vindt dat je hier een mooi model hebt neergezet :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Mooi werkje, moet er ook nog een antenne op ?
Kan zijn dat niet alle kisten een antenne hadden in die tijd.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 20:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt heren! Maaruh, hij is nog niet af he! :mrgreen:

Antenne komt nog.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Ah, was wat te vroeg dus...... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Prima gelukt met die staart hoor

:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Misschien nog niet klaar maar die staart heb je goed opgelost. Helaas zijn niet alle decals van de gewenste kwaliteit maar dit keer is het in goede handen :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement