Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2021 8:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Schitterend allemaal!
De houten vloer vind ik ook mooi, hoe heb je dit gedaan?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2021 1:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Deef. Die houten vloer is ook een set van Eduard. Ziet er inderdaad overtuigend uit. :D

En we bouwen gestaag verder. Al lijkt er op het eerst gezicht niet veel te gebeuren. Toch nog wat PE toegevoegd in het bommenruim en de rest van de romp. Ik heb ook alvast een begin gemaakt met de wielbakken waar ook nog wat PR in is aangebracht. En ik ben aan de stabilo begonnen. Toch maar weer een randje plamuur er tegenaan. Oh, en de mitrailleurs wat bijgeschilderd. Nog niet klaar maar we komen er.

Stabilo droogt.
photo 533731
Main gear bakken, alvast in de aluminium verf.
photo 533732
photo 533733
Staart wiel bak.
photo 533737
Bommenruim bijna klaar.
photo 533734
photo 533735
photo 533739
Romp en mitrailleurs
photo 533740
photo 533738
En het kantoor van de staartschutter ook bijna klaar.
photo 533736

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2021 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ik zit weer eens bij te lezen en struikel over je opmerking over de gitaarsnaren. Top idee! Ik heb pas nog een setje weggemikt. Geen moment aan gedacht om ze voor een model te gebruiken, terwijl het inderdaad prachtig spul is. Ik ga toch maar weer wat aan mijn weggooigedrag doen :lol: .

Enne :brouw: , het ziet er weer perfect uit!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mooi hoor! Die wijzerplaten/instrumenten en rode labels geven een mooi "bezig" accent aan het geheel. Top!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2021 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks gents :brouw:

@JJ@MB Geen hoarder worden nu he want dan voel ik me daar weer verantwoordelijk voor :lol:

En door met de bouw. Nu lijken er ineens grote stappen te worden gezet maar dat is omdat al die losse delen nu bij elkaar komen. Het alles in elkaar plakken gaat eigenlijk best goed al heb ik steeds last van onverwacht wegbewegende onderdelen die op mysterieuze wijze als een soort wichelroede een eigen leven lijken te hebben. (Ben ik de enige die daar last van heeft? :? ) Maar dat mag de pret niet drukken.
De cockpit is nu ver klaar. Ook de gashandels zijn toegevoegd en alle andere kleine onderdelen van de cockpit. Ik heb daarmee opzettelijk gewacht totdat de hoofd delen aan elkaar zouden zitten zodat ik niet het risico loop al die handeltjes steeds weer los te tikken.
De stoelen was nog lastig om aan te brengen omdat ik, vooral met de stoel van de Commandant, een beetje om de rest van de instrumenten heen moest wringen maar het is gelukt.
De neus was ook nog een uitdaging. Er zit een beugel voor een zuurstoffles aan de rechterkant maar daar komt ook de munitikist en twee dingen kunnen nu eenmaal niet tegelijkertijd op dezelfde plaats zijn dus een van de twee moest eruit en ik heb gekozen voor de beugel die je toch niet gaat zien. En ik heb bedacht dat ik aan die kant ook nog een zuurstofslang moet aanbrengen.
Wat wel wat minder is, is dat de munitiegeleider voor de linker mitrailleur niet lang genoeg is. Dat is wel jammer maar ik laat deze maar weer loshangen. De ander kant was wel ok.
Verder het bommenruim wat aangekleed met een paar bommen. Ik heb er vier ingehangen. Meer lukte eigenlijk niet ondanks dat het systeem dat Eduard gemaakt heeft best leuk werkt. Wat niet zo leuk werkt is dat de klemmen die de bommen moeten vasthouden echt alleen maar aan het oppervlak van de bom wordt gelijmd en dat is erg fragiel. Maar, ze zitten erin. Bommenruim verder in elkaar gelijmd en de rest van de inhoud van de romp afgemaakt met de munitiekisten en mitrailleurs etc.
En nu zit de romp dicht en ik ben benieuwd hoeveel ik van al dat werk nog terug ga zien. Die gedachten is wel een driver geweest om in de cockpit het niet teveel te overdrijven met nog een hoop kabels en dergelijken aan te brengen, want ik vermoed dat het allemaal moeilijk te zien zal zijn. Al zullen de gele kussentjes en zuurstoftanks mogelijk helpen.

Nou, een heel epistel deze keer en wat fotootjes ter verduidelijking mogen dan ook niet ontbreken. Gaat u er maar voor zitten. :)
Het hoofdkantoor
photo 534122
photo 534123
photo 534124
photo 534125
photo 534126
De neus met inhoud. Ziet er lekker druk uit
photo 534127
photo 534128
photo 534129
photo 534130
photo 534131
Bommenruim en de rest van de romp. (die ene los hangende bom heeft nu nog mee CA ontvangen.
photo 534132
photo 534133
photo 534134
photo 534135
photo 534136
photo 534137
photo 534138
photo 534139
photo 534140
En dan zit ie dicht. Straks tijd voor een randje plamuur en schuurwerk. En we gaan eens voorzichtig kijken naar de vleugels.
photo 534141

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het ziet er allemaal weer verzorgd uit. Dat de onderdelen wel eens alle kanten op willen behalve de goede heb ik ook wel eens last van. Vaak zit er dan toch net iets in de weg.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi resultaat die binnenkant zo!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Prachtig werk hoor :shock:

Het is bijna zonde om deze te sluiten :wink:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2021 10:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ja, inderdaad, mooie foto's ook. Ik zou daar ook wat meer aandacht aan moeten besteden, maar vaak zit ik met mijn handen vol, heb ik alles onder de lijm en/of verf gezet en denk dan, oh sh*it, nog even een foto maken! :mrgreen:

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks gentlemen.

@jeroen_R90S Ja, ik ga daar steeds echt even voor zitten. Maar ik vergeet ook nogal eens stappen vast te leggen hoor. :lol:

En zo gaat de bouw verder. Romp is nu zo goed als dicht. Moet alleen nog wat transparant op maar ik wacht daar even mee want... je kunt het eigenlijk alleen maar beschadigen. De bovenkant van de romp was nog tricky en ik moest daar echt de tijd voor nemen en stukje bij beetje lijmen. En toen was er nog steeds wat plamuur nodig. Maar ik ben nu redelijk tevreden.
Daarna ben ik ook maar begonnen met de vleugels en het onderstel. Die vleugels gaan wel al lijkt de PE niet helemaal te kloppen. Hoe ik de nummering van Eduard ok interpreteer, het past nergens echt goed. Maar goed, van buiten ziet het er uit zoals bedoeld en daar ging het uiteindelijk om.
En dus, ook de poten voor het landingsgestel uit de sprue verwijderd en... Ehm... Nou, kijk hieronder maar.

Fotootjes.
De romp dicht
photo 534578
photo 534579
Vleugels met wat PE.
photo 534580
photo 534581
Wielbakken nu wat aangekleed. Bijna klaar voor de weathering.
photo 534576
photo 534577
En de poten van het onderstel... Wie ziet het?
photo 534573
photo 534575
photo 534582
Ik ben nu aan het bedenken hoe ik dit oplos. Heel het gewicht van deze kist komt op die punten te rusten dus ik kan niet gaan zitten prutsen deze keer. Maar goed, we redden ons er wel weer uit. Uiteindelijk.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement