Huib2 schreef:
O, sorry dat ik wat gras voor je voeten wegmaaide.
Geeft niets ik vind het fijn dat je meedenkt.
Dan had ik wel een draadboompje gemaakt maar die moest er ook nog ingeprutst worden.
en omdat je zo veel glas hebt om in de voorkant te kijken.
Leek het mij ook dat ik de pedalen van het roer wel moest maken.
Want die zie je wel zitten en Airfix had er helemaal niets voor bedacht.
Hier zie je ze goed onder de IP.
dus maar een paar beugeltjes gebrouwd van blik en getrokken gietraam.
en hier zijn ze gemonteerd.
ook een begin aan de motoren gemaakt.
Hierbij een foutje gemaakt. wat ik dacht wat de uitlaten waren heb ik een beetje roest kleur gegeven.
Alleen is dit de lucht toevoer. Gelukkig zit het helemaal achterin dus straks is het heel donker als je erin kijkt. hopelijk zie je het straks niet zo goed meer.
Het roer en de hoogteroeren geplakt onder en klein hoekje. om het iets dynamischer te laten lijken.
Ook het achterwiel heeft dezelfde hoek als de staart.
ook op de foto is te zien dat ik de stuurpen om het roer te bedienen, van opgegoten plastic, heb verwijderd en al gaatjes heb geboord om straks een stukje getrokken gietraam of koperdraad in te drukken.
Bij de kit kun je de flaps omhoog of omlaag positioneren.
voor de liefhebber heb ik ze even eraan geplakt om te laten zien hoe het er uitziet als ze omlaag zijn.
Ik ga dat niet doen de meeste foto's van geparkeerde Blenheims die ik tegen kom zijn de flaps omhoog.
Dus dan moet je de plakrandjes eraf snijden en zo onder de vleugel plakken.
Alvorens die te bevestigen eerst nog wat sinkholes wegwerken. (ik hoop dat jullie ze zien, kreeg ze slecht op de foto)
Ook de uitlaten iets uitgeboord.
Huib2 schreef:
Dat ziet er netjes uit, Arjan! Is de aansluiting bij het bommenruim ook goed geworden?
Daar ben ik nog niet aan toe gekomen om dat te passen. Het gaat niet helemaal precies passen zie ik al wel.
Maar als die niet helemaal aansluit is dat het minst moeilijk om te herstellen.
Wat ik na het lezen van alle pas problemen het belangrijkste vond, is de aansluiting van de cockpit en daarmee de passing van het glas.
De cockpit zit er vrij strak tegen aan en het glas past vrij goed naar wat droogpassen en bijwerken.
(het glas is nog niet geplakt eerst nog masken)
Zo langzamer hand kom ik aan het gevreesde masken toe.
Hopelijk kan ik dat de volgende keer laten zien.
Grtz Arjan