Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2013 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Hier zijn we dan nog eens met een rasechte Amerikaan! :wink:
Afbeelding
Tevens is het ook eens een ideale gelegenheid om eens te testen hoe vlot een model van het merk Trumpeter zich (al dan niet) laat bouwen.
Het aantal onderdelen zit alvast goed! Een exact aantal wordt niet meegegeven, echter vermeldt deze site meer dan 160. Op die site staan trouwens ook nog een aantal mooie foto's van de inhoud. Ikzelf was zó nieuwsgierig dat het de moeite niet meer was om nog veel inhoudsfoto's te maken, aangezien ik al begonnen was met de bouw van de Monte Carlo. Hierbij dan direct enkele foto's van de vorderingen:
Motor en onderstel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De velgen met geverfde white walls. Trumpeter voorzag hiervoor witte ringen die in de banden moesten gelijmd worden. Echter volgde die ring de glooiing van de band niet. Vandaar bleek verven de enige optie.
Afbeelding
Ook de uitlaat heb ik onder handen genomen. Bij een V8 mogen er, vind ik persoonlijk, wel 2uitlaatpijpjes van onder de wagen komen. :wink: Op onderstaande foto zijn de uitlaatbuisjes al aangepast. Het onderste (enige originele) uiteinde is enkel verlengd. Het bovenste uiteinde wordt direct aan de demper gelijmd, beiden worden dan nog ingekort zodat ze op dezelfde hoogte onder de auto zitten en voorzien van een sierstukje.
Afbeelding

Tot de volgende!
Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 aug, 2013 9:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik wist niet dat meneer trumpeter ook auto's maakte. Eens gaan kijken dan wat hij allemaal heeft.
Mooie auto, en een leuke kit. Wat me wel direct opviel is het bijna totaal ontbreken van detail op de versnellingsbak. :? Mocht dit in het echt ook zo zijn, dan heb ik niets gezegd, maar als dit niet is is het wel jammer. Het is nu vooral een glad stuk plastic en ik mis de boutjes en dergelijke. Niets waar jij iets aan kan doen natuurlijk. :wink: de motor zelf heeft al iets mee detail, maar dat had in mijn oogpunt ook wel wat meer kunnen zijn. :roll:
Die white walls heb je strak geverfd zeg, erg mooi. :o Die staan ook goed onder deze auto. Ik zie dat je wat blokjes toegevoegd hebt aan de achteras, waar is dit voor? De uitlaat is mooier zo met 2 uitlaten, ik vind ook dat een auto met een v8 dubbele uitlaten moet hebben, dat staat beter. 8) Schuur je de oneffenheden er wel nog uit?
Ik ben benieuwd wat het wordt, dan weet ik ook direct hoe de autokits van meneer trumpeter zijn.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 aug, 2013 9:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
leuke kit .. ik ben benieuwd naar de body etc .. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 1:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Hopla, weeral acht maanden voorbij zonder een update! Gelukkig komt daar nu (een beetje) verandering in. Er is namelijk al een en ander veranderd aan de Monte Carlo sedert augustus vorig jaar!

Het chassis bijvoorbeeld is helemaal ineengestoken: het ladderchassis zit nu namelijk vast op de bodemplaat en alles hangt eraan vast. De achterste as moest wat verlaagd worden, aangezien het anders echt geen zicht was in combinatie met de body. (Foto's van de rijhoogte ben ik nog verschuldigd, excuses.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook de motor zit vast op het chassis, de motorruimte is al een beetje aangekleed, een paar onderdelen zijn nog in dryfit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En last but not least: het interieur. Dat is ook quasi afgewerkt. Ik heb een paar bruine tintjes van Revell gemengd om zo mijn eigen goesting te kunnen doen, en ziehier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Tomska: De motor is inderdaad wel een beetje kaal wat dat betreft, de versnellingsbak was dat ook zo goed als, maar die heb ik zelf moeten bijwerken aangezien één van de katten dat letterlijk wel een lekker stuk vond.. :wink: Die witte blokjes moesten nog geverfd worden maar zaten bij de kit. Dat zijn de bevestigingspunten voor de armen van de ophanging die de achteras dwarsen. De oneffenheden zijn weg, het enige dat nog moet gebeuren is de sierstukjes chroom spuiten en erop zetten! :wink:
En bedankt aan beiden trouwens voor de reactie!

Zo, hopelijk duurt het niet even lang tot de volgende update, fingers crossed! :mrgreen:

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
nog geen body fotos :cry: :lol:
toffe kit !
mooi dat bruin met zilveren accenten :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement