Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 okt, 2009 17:18 pm
Berichten: 189
Woonplaats: scheldewindeke
Hallo iedereen,
dit is mijn nieuw project. De Panther. Ik heb deze doos al een tijdje, maar het duurde een tijdje voor ik de foto's hier kon opzetten door examens, vakantie uitstapjes enzovoort.
Goed, de doos. Een beetje duur vind ik, maar zeer mooie kwaliteit en detaillering van het plastiek een goede pasvorm. Doordat ik nog niet zo veel ervaring had met PE
heb ik de meeste PE van de doos zelf naar de maan geholpen. Daarom heb ik enkele setjes van Aber gekocht. Wat me opviel is dat de PE van Aber veel dikker is dan die van Dragon.
Ik denk dat het daaraan ook kan liggen. Mijn idee is om een foto na te bouwen die ik heb gezien, waar ze een van de tracks herstellen.
Hier zijn alvast foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zou ik het diorama graag hebben, maar dan nog met een RSO naast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips, commentaar en vragen zijn altijd welkom.
Graag had ik geweten wat voor lijm jullie gebruiken voor PE en wat voor Panzergelb jullie aanbevelen. Ik zou die van Vallejo gebruiken.
En als iemand illustratiemateriaal zou hebben over hoe een sprocket eruitziet als ie ontleedt is.(zie foto 4 en 5) Ik zal hem/haar eeuwig dankbaar zijn.

Greetz,
Arnaud :brouw:

_________________
Lopend project: Panther
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 17:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11868
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kon een handige site niet binnen maar dit maakt misschien al een en ander duidelijk.

link


Laatst bijgewerkt door bravo104 op za 18 aug, 2012 9:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Link aangepast. Was erg lang.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Dit is zeker weten een erg mooi begin, ik ben ook wel benieuwd naar de RSO op de dio!

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
meneer Wittmann, dit ziet er al heer erg strak gebouwd uit, en een Panther is altijd mooi om naar te kijken :) . Leuk idee voor een dio ook, ik kijk er naar uit!

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Strak gebouwd en een origineel idee.
De lijm die je zoek is secondelijm voor de PE.

Een opmerking over je idee, als het echt alleen om werkzaamheden aan je track gaat dan zal ik het tandwiel weer netjes terug op zijn plaats zetten want deze werd niet verwijderd bij dit soort werkjes, het PE sparbord kan dan ook terug omdat deze gewoon naar boven werd terug geklapt.

Wil je dit niet probeer dan aan nog een tandwiel te komen en haal daar een stuk uit om het idee te creëren alsof hij kennis heeft gemaakt met een mijn en beschadig dan je losse spatbord en het plaatje is kloppend.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 10:56 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Gave kit hoor. Je bent al lekker bezig! de bouw ziet er netjes uit, PE zit er ook strak op. Leuke toevoeging die mennekes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 okt, 2009 17:18 pm
Berichten: 189
Woonplaats: scheldewindeke
bedankt voor de bemoedigende comments :wink:
@Ronald Kok: ik vind mijn specifieke foto niet meer terug maar ik heb hier een foto's van tigers waarbij een gelijkaardige reparatie wordt uitgevoerd
en de sprocket word er ook afgenomen.
Afbeelding
Afbeelding
En ik denk dat het spatbord van de panther vastzit. Bij de panther heb je dan ook versies met langere spatborden en de onderste
delen konden dan wel naar boven geklapt worden.

Denk ik.

Alvast allemaal bedankt!

Grtn
Arnaud :brouw:

_________________
Lopend project: Panther
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Je had het toch over een reparatie aan de track en geen groot onderhoud wat deze foto`s van Tigers weer geven?
Wat spatbord betreft inderdaad die kan niet scharnieren mijn fout zat zeker met een ander voertuig inmijn kop :oops:
Maar het is jou model en je moet doen wat je zelf goed acht :wink:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 aug, 2012 8:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Als je het PE setje van de kit ge/misbruikt hebt (per ongeluk) als test, dan is dat gelukt...want de Aber PE zit er lekker op!

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 okt, 2009 17:18 pm
Berichten: 189
Woonplaats: scheldewindeke
Dag medebrouwers,

eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar en ik wens jullie allemaal een jaar vol voorspoed, vriendschap en veel brouwplezier. :brouw:
voordat ik aan de GB IDF meedoe met mijn Shot Kal (is al binnen BTW, wacht alleen
nog op update set), heb ik nog wat aan mijn panther gewerkt. Sinds de laatste keer heb ik er een cleaning rod van Aber erop geplaatst en nog wat onvolkomenheden proberen wegwerken.
De sprocket is nog altijd niet af wegens gebrek aan referentiemateriaal, maar na wat rondsnuisteren op het Armortekforum heb ik nog wat interessante plaatjes gevonden. Meer daarover
later. Ook de setting voor de dio is veranderd. Nu speelt het verhaal zich af in augustus '44, op een kaai in de haven van Rouen. De Panther is dan een overlevende van de
'Poche de Falaise' en wacht om de Seine over te steken.
Intussen heb ik ook de verf boven gehaald. De Panther werd geprimerd met Vallejo Primer en daarna gepre-shadet met Vallejo Air Tank Brown. Dan werd de hele tank ge-airbrusht
in Dunkelgelb van Aqueous Hobby Colour (ik heb zo'n setje gekocht met de drie kleuren van de Duitse Camo). Ik ben al begonnen met de Schürzen in camo te spuiten,
maar de verf begint te blinken :?: en ik heb een beetje last van overspray en onverdunde verf. Anyway.

Dit is het patroon dat ik wil bereiken:
Afbeelding

En hier twee foto's van het spuitwerk:
Afbeelding

Afbeelding

De preshading is niet zo duidelijk te zien door de slechte belichting. :?

Als ik klaar ben met de camo, zullen de foto's ervan snel volgen.

As always, tips en commentaar zeer welkom.

Grtn,
Arnaud

_________________
Lopend project: Panther
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement