Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 jul, 2013 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ha jongens,

hier een update,

ik heb de pc7 voor het eerst en zelf gespoten het wit ,geel en rood en de paneellijnen kun je ook goed zien. :mrgreen:
ik heb voor wit en rood spuitbussen van Formido gebruikt.
voor het geel heb ik humbrol 69 gebruikt zoals aangegeven op een site voor de kleuren van deze.
behalve de kleine details heb ik met de hand geschilderd.
er zijn helaas wel een paar kleine details afgebroken en zoekgeraakt.
ik denk tijdens het afplakken dat het is blijven plakken aan de tape :evil:
hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zoals hij er nu bij staat: :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2013 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ha jongens,

hier weer een update.
alle decals die bij de kit zaten , zitten er nu op plus de detail decals die ik heb gebruikt van eerder gebouwde modellen.
ik heb voor de eerste keer het model met humbrol lak geairbrusht
ook is dit de eerste keer dat ik humbrol lak gebruik en het bevalt me eerlijk gezegd heel goed. :mrgreen:
volgende is de laatste laklaag wat in een keer heel slecht door de airbrush gaat. :evil:
ik denk dat het te maken heeft met de warmte of de meng verhouding, dus dat wordt nog even uitzoeken wat het kan zijn en als het pas echt goed is gaat het weer op het model maar eerst nog blijven testen.
ik heb ook al de punten waar de smokepods aan vastzitten zilver gemaakt en het landingslicht aan de vleugel zilver geverfd.
hier wat daglicht foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de tekst op de smokepod heb ik zelf getypt en uitgeprint.

Afbeelding

inmiddels al de stuurknuppels en een eerder afgebroken paneeltje weer terug in de cockpit gelijmd :)

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Wat betreft de slechte airbrush resultaten, het kan natuurlijk ook zijn dat 'ie een beetje verstopt zit. Daarvoor laat ik hem altijd even een seconde op een papiertje spuiten om te kijken of de verf er wel door gaat. Maar ik moet zeggen dat op de foto's het modelletje er goed uitziet. Natuurlijk ben jij degene die er tegenaan moet gaan zitten kijken, maar ik vind hem prima tot nog toe.

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 9:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind hem er ook erg gaaf uitzien. Goed gelukt, je eigen gemaakte decals. Mooi, kleurrijk geheel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2013 16:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Inderdaad het ziet er zeer goed uit, mooi spuitwerk zeg. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. :)

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2013 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ha jongens,

hier een update.
mijn vader heeft nog een keer de spuitmond helemaal schoongemaakt en het airbrushen ging dus ook weer goed.
en dus meteen de laatste laklaag erop gespoten.
daarna heb ik de wielen gemonteerd en bij het voorste wiel en dan achter de stang een plaatje gemaakt.
toen heb ik de achterwielen gemonteerd met secondelijm en zag later toen ik hem op de pootjes zette dat hij wel heel erg laag aan de grond stond.
dus maar met evergreen vierkante stripjes opgehoogd. dat vond ik er al meteen goed uit zien.
later het ik ook de achterste kap de buitenkant eerst grondverf en toen geschilderd net zoals ik dat deed met het spuiten kwa kleuren dan.
er moet her en der nog wat aangestipt worden.
ook het ik de voorste propellor gespoten/geschilderd.
eerst helemaal in de grondverf en de rode dop heb ik gespoten en de bladen heb ik geschilderd net zoals de witte vlakjes.
verder heb ik bijna alle antennes erop gemaakt, grondverf erop en dan in de juiste kleur geschilderd.
ondanks dat ik best veel lood erin heb gedaan is het jammer, toch vreemd genoeg een staart zitter geworden.
ook heb ik de lampjes gemaakt en daar achter de glazen lampjes de kleuren rood, groen al navigatie en zilver voor de strobe lights, zelf vind ik het mooi.
ook heb ik het voorste kapje gemonteerd met revell contacta clear en de overige kieren opgevuld met houtlijm en binnen in het soort compas met leiding gemaakt.
ook het ik het handvat op de tweede gemaakt en ook nog een paar metertjes op het bovenste van de cockpit gemaakt.
ik hoop dat hij door de propellor wel gewoon gaat staan en anders maak ik er een plaatje onder net zoals ik bij de gemaakte bronco deed.
hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2013 17:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een fijn kleurig vliegtuigje. Maar de propeller had je moeten afplakken, want de zwarte verf is niet helemaal vlekkeloos aangebracht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2013 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Mee eens.

Ik vind het geel en rood nu wat fletser dan de eerder geposte foto's, waarbij het model vol in het zonlicht staat. Ik hoop dat het nog die mooie felle kleuren zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2013 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ja zeker zijn het nog mooie felle kleurtjes maar het komt omdat er vandaag tijdens foto's maken het zwaar bewolkt was. :D
de propellor moest ik nog verder bijwerken. :mrgreen:

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug, 2013 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
hallo,

de PC-7 is af en wat heb ik er verder nog allemaal aan gedaan:
- wielen iets vervuild en gelakt het zilver met glans lak en de wielen zelf met zijdeglans.
-propeller erop gemaakt, bij gestipt, decals ( uit de reserve doos omdat het niet bij de kit zat) erop en gelakt.
-kap erop gemaakt en gelakt.
-decals erop en nog een keer zwart met zijdeglans en grijs met glans lak gedaan.
-nog enkele decals op de romp gedaan en die gelakt net zoals een aantal antennes erop gedaan ,grondverf en de bijbehorende kleur erop gedaan en gelakt.
-verder nog wiel blokken (zwart mat 06 revell) gemaakt met een soort ketting tegen de wielen gemaakt.
hier de eindfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ik heb het platform gemaakt van een verspringend stukje plastic en heb het soort paaltje met bolletje gemaakt.
ik heb gekeken hoe het er in Nederland uitziet kwa lampjes en heb het een beetje geprobeerd te maken.
ook heb ik het platform gemaakt van een houten plaatje en heb de betonblokken met stift erop gemaakt en het gras erop geplakt.
http://modelbrouwers.nl/media/albums/26 ... G_6474.jpg[/IMG]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier een foto van de wiel blokken

Afbeelding

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement